HEMEN İLETİŞİME GEÇMEK İÇİN 0 541 485 92 48

Miras HukukuKira Sözleşmesi

Kira sözleşmeleri çok önemli bir adımdır. Kiracı olunacak veya kiraya verilecek mülkle alakalı kullanım süreleri, kira bedelleri, meskenin hangi amaçlarla kullanılması gibi detaylar kira sözleşmelerinin içerisinde birer etken ve önemli birer adımdır. Kira sözleşmesi hem kiracıları hem de konut sahiplerini garanti altına almaktadır. Bu yüzden oldukça önemlidir ve kesinlikle atlanmaması gerekir. Aynı zamanda yasal olarak zorunlu olan bir iştir. Kira sözleşmesi yaparken dikkat edilmesi elzem olan pek çok şey bulunmaktadır.

Kira Sözleşmesi Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ev sahibi iseniz mülkünüzün istediğiniz şekilde kullanılması – amacı dışında kullanılmaması ve mülkünüzün zarar görmemesi, kira bedelinin garanti altına alınması, hangi tarihlerde ödeneceğine, meblağına yazılı bir şekilde karar verilmesi gibi etkenleri hukuki güvence altına almaktadır. Kiracı iseniz ödeyeceğiniz miktarın belirlenmesi ve bu miktarın sözleşme ile garanti altına alınması, oturulacak sürenin belirlenmesi ve bu süre zarfında konuttan çıkarılmanızın söz konusu olmaması gibi etkenler garanti altına alınır. Sözleşmede pek çok farklı detay olabilir, bu detaylara özel olarak ev sahibi veya kiracınızla ortaklaşa karar verebilirsiniz. Aynı zamanda sözleşme yapılan kişi dışında konutta yabancıların ikamet etmesi gibi tehlikelerden kira sözleşmesi tarafları korumaktadır. Bu etkenler göz önüne alındığı zaman kira sözleşmesi çok önemlidir ve yasal olarak mutlaka yapılması gerekmektedir. Kira sözleşmesi yaparken bilhassa oturma sürelerine ve kira gelirinin doğru yazılmasına çok dikkat etmeniz gerekmektedir.

HEMEN İLETİŞİME GEÇMEK İÇİN 0 541 485 92 48