Tazminat davaları bir kişinin uğramış olduğu haksızlığın karşılığında talep edilen maddi tutarlardır. Bu durumu belli bir kalıba sokabilmek mümkün değildir, pek çok alanda tazminat davası açılabilmektedir. Tazminat davaları bir kişinin uğradığı haksızlığa karşı talep ettiği maddi tutarları temsil etmektedir tazminat davası kazanıldığı takdirde karşı taraf maddi bir bedel ödemek zorunda kalacaktır. Burada en önemli hususlardan biri haklı bir biçimde tazminat talep etmektir. Talep ettiğiniz tazminat ve tutar haklı ve hukuki bir temele dayanıyorsa tazminat mahkemesini kazanmanın yüzdesi artacaktır. Elbette hukuki bu temele dayalı betimlemeler yapmak, uğradığınız haksızlığın maddi delillerin olması, maddi veya manevi zarara uğramış olmanız gibi sebepler tazminat davası açabilmeniz için yeterli olan sebeplerdendir.

Tazminat davası açabilmek için bir avukatla anlaşmış olmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Zira uğramış olduğunuz haksızlığı avukatlarımıza aktararak yapacağınız bilgi alışverişi sayesinde hangi tutarlarda tazminat talep edebileceğiniz, davanın ne kadar sürebileceği gibi detaylara rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Davanın türüne ve talep edilen tazminatın bedeline göre dava süreleri değişebilmektedir. Genellikle bir ila 3 duruşma içerisinde tazminat davaları sonuçlanmaktadır. Tarafınız için olumlu olarak sonuçlanan tazminat davalarında alacağınız ödeme karşı taraftan tahsil edilmektedir. İtiraz edilmediği takdirde tutarları ödemek karşı tarafın sorumluluğudur. Karşı tarafın sunduğu deliller ışığında genellikle 3- 5 ay arasında tazminat davaları sonuçlanmaktadır. Uğradığı haksızlık karşısında elem ve keder duyan kişi manevi tazminat davası açabilir. Maddi kayba uğramış kişiler ise maddi tazminat davaları açabilmektedir.