Bursa Boşanma Avukatı 2019-03-29T13:05:41+00:00

Bursa Boşanma Avukatı

Boşanma, en basit anlamı ile evlilik birliğinin sona ermesidir. Eşler, evlilik birliğinin devam etmesini istememeleri durumunda bir dava açmaları suretiyle belli sebeplere dayandırarak boşanmayı talep edebilirler. Boşanmanın sonrasında ise maddi ve hukuki bazı sonuçlar doğmaktadır. Bu anlamda öncelikli olarak boşanan tarafların hukuki olarak yeniden evlenme hakları doğar. Yine boşanan kadın Ancak evlilik ile kazanılmış olan vatandaşlık, erginlik ve kayın hısımlığı sona ermemektedir. Ayrıca boşanmanın gerçekleşmesi ile birlikte maddi ya da manevi tazminat ve nafaka da söz konusu olabilmektedir. Boşanma davaları günümüzde mahkemelerde en sık görülen davalardan birisidir. Fakat boşanma süreci oldukça hassas bir süreçtir ve bu nedenle çiftlerin yanında olan boşanma avukatı gerekli niteliklere sahip olmalıdır. Siz de boşanma sürecinde gerekli yardımı alabileceğiniz iyi bir Bursa boşanma avukatı ile çalışmak istiyorsanız Özkök Hukuk Bürosu Aile ve Boşanma hukuku alanında uzman ekimiz ile her daim yanınızdayız.

İyi Bir Boşanma Avukatının Boşanma Davalarına Etkisi Nedir?

Boşanma avukatı, aile hukuku ve boşanmadan kaynaklanan davalara bakan avukattır. Boşanma davası ise çiftlerin birlikte ya da eşlerden birisinin evlilik birliğine son verme kararı alması sonucunda açılacak olan davadır. Bu davalara bakan avukatlar, müvekkillerine aile hukukunun konusunu oluşturan; boşanma, nafaka, velayet ve mal paylaşımı gibi konularda hukuki danışmanlık hizmeti sunarlar. Kimi zaman oldukça zor ve yıpratıcı olan boşanma sürecinin kolay ve hızlı atlatılması adına alanında iyi bir avukat ile çalışmak oldukça önemlidir.

Uzman bir boşanma avukatı, şüphesiz ki hukuki konulara hâkim olan ve boşanma talebi ile kendisine başvuran çiftlere gerekli yardımda bulunabilecek niteliklere sahip olan avukattır. Bu anlamda iyi bir avukatın sunduğu hizmetler, çiftlerin kendisine ilk başvurduğu andan itibaren mahkemenin sonuçlanmasına kadar devam etmelidir. Yine işinin ehli bir avukat, müvekkiline karşı dürüst olmalı ve müvekkili ile arasında güven ilişkisi kurmalıdır.

Boşanma davalarında olguların ve olayların şeffaf bir şekilde izah edilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle danışmanlık hizmeti alınan Bursa boşanma avukatı ile görüşme sırasında doğru bilgilendirme oldukça mühimdir. Avukatlarına güven duyan kişiler dürüst bir şekilde boşanmak istemelerine neden olan olaylardan rahatlıkla bahsedebilir. İyi bir boşanma avukatı ise müvekkilinden aldığı bilgileri toplayacak ve bu bilgileri mahkemeye sunulma aşamasında arz edecektir. Yine alanında yetkin bir avukat deneyim ve hukuki bilgilerini boşanma sürecinde hayata geçirebilecektir.

Anlaşmalı boşanmalarda tarafların birbiriyle anlaşma sağlamaları sebebiyle avukatın rolü daha azdır. Fakat çekişmeli davalarda ise çiftler arasında ciddi sorunlar olduğu için boşanma avukatı seçimi oldukça önemlidir. Bu nedenle mağdur olan tarafın mal varlığının korunması, tazminat davası açılması, nafaka ve velayet gibi süreçlerin en iyi şekilde tamamlanması için Bursa Osmangazi boşanma avukatları arasından her konuda uzman, iyi bir avukat tercih edilmelidir.

Boşanma Avukatının Boşanma Davalarında ki Rolü

Boşanma davaları sıkı kurallara bağlı şekilde yürütülen davalardır. Bu davalarda asıl amacın her iki tarafın da mağdur olmadan boşanmanın gerçekleşmesini sağlamaktır. Burada avukatın rolü ise müvekkilini duygularından arındırarak düşünmeye sevk etmektir. Özellikle eşe, kanunların kendisine sunduğu hakları hatırlatmalı ve bu haklar çerçevesinde taleplerini düzenlemesini belirtmelidir. Avukatın bu tutumu sayesinde boşanma davaları daha adil ve aynı zamanda sorunsuz şekilde yaşanacaktır.  Bu anlamda sorunsuz ve adil bir dava süreci yaşamak için Bursa Nilüfer boşanma avukatları arasında sunduğu hızlı, etkili ve kaliteli hukuk danışmanlığı hizmeti ile ön plana çıkan Av. Özlem Zennup Özkök ve kurucusu olduğu Özkök Hukuk Bürosu ile hemen iletişime geçebilirsiniz.